Ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος· ἐὰν δὲ μὴ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὲ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν. Οταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν. Σὺ δὲ νηστεύων ἄλειψαί σου τὴν κεφαλὴν καὶ τὸ πρόσωπόν σου νίψαι, ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων, ἀλλὰ τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ. Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι· Θησαυρίζετε δὲ ὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν· ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν.
Φτάσαμε στὶς τελευταῖες μέρες πρὶν ἀπὸ τὴν Μεγάλη Σαρακοστή. Ἤδη κατὰ τὴν ἑβδομάδα τῆς Ἀπόκρεω , δυὸ μέρες - ἡ Τετάρτη καὶ ἡ Παρασκευὴ - ἀνήκουν στὴ Σαρακοστή. Ἡ Θεία Λειτουργία δὲν τελέσθηκε καὶ ἡ ὅλη τυπικὴ διάταξη στὶς ἀκολουθίες ἔχει πάρει τὰ λειτουργικὰ χαρακτηριστικὰ τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς.
Τὸ Σάββατο τῆς Τυροφάγου ἡ Ἐκκλησία μας «ποιεῖ μνεία πάντων τῶν ἐν ἀσκήσει λαμψάντων ἁγίων ἀνδρῶν τὲ καὶ γυναικῶν». Οἱ ἅγιοι εἶναι τὰ πρότυπα ποὺ θ' ἀκολουθήσουμε, οἱ ὁδηγοὶ στὴ δύσκολη τέχνη τῆς νηστείας καὶ τῆς μετάνοιας. Στὸν ἀγώνα ποὺ πρόκειται ν' ἀρχίσουμε δὲν εἴμαστε μόνοι, ἔχουμε βοηθοὺς καὶ παραδείγματα.
Τὴν Κυριακή, τελευταῖα μέρα πρὶν τὴ Σαρακοστή, ποὺ συνήθως τὴν ὀνομάζουμε Κυριακὴ τῆς συγγνώμης καὶ «τῆς ἀπὸ τοῦ Παραδείσου τῆς τρυφῆς ἐξορίας του Πρωτόπλαστου Ἀδάμ».
Ξέρουμε ὅτι ὁ ἄνθρωπος πλάσθηκε γιὰ νὰ ζεῖ στὸν Παράδεισο, γιὰ τὴν γνώση τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν κοινωνία μαζί Του. Ἡ ἁμαρτία του ὅμως τὸν ἀπομάκρυνε ἀπὸ τὴν εὐλογημένη ζωὴ καὶ ἔτσι ἡ ὕπαρξή του στὴ γῆ εἶναι μιὰ ἐξορία. Η Μ. Σαρακοστὴ εἶναι ἡ ἀπελευθέρωσή μας ἀπὸ τὴ σκλαβιὰ τῆς ἁμαρτίας. (σέλ. 32)
Τὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα αὐτῆς τῆς Κυριακῆς (Μάτθ. 6, 14-21) θέτει τοὺς ὅρους γιὰ μιὰ τέτοια ἀπελευθέρωση. Πρῶτος ὅρος εἶναι ἡ νηστεία, ἡ προσπάθεια νὰ ἐλευθερωθοῦμε ἀπὸ τὴ δικτατορία τῆς σάρκας καὶ τῆς ὕλης πάνω στὸ πνεῦμα. Δὲν πρέπει ὅμως ἡ νηστεία μας νὰ εἶναι ὑποκριτική, δηλαδὴ «πρὸς τὸ θεαθῆναι», νὰ μὴ φαινόμαστε «στοὺς ἀνθρώπους νηστεύοντες, ἀλλὰ στὸν Πατέρα μας ἐν τῷ κρυπτῷ» ὅπως ἀναφέρεται στὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα.
Δεύτερος ὅρος εἶναι ἡ συγγνώμη: «Ἐὰν ἀφῆτε στοὺς ἀνθρώπους τὰ παραπτώματά τους, θὰ ἀφήσει καὶ τὰ δικά σας ὁ οὐράνιος Πατέρας». Ἡ συγχωρητικότητα εἶναι ἡ ἐπιστροφὴ στὴν ἑνότητα, στὴ σύμπνοια, στὴν ἀγάπη. Ἔτσι στὸν Ἑσπερινὸ αὐτῆς τῆς Κυριακῆς, στὸ τέλος τῆς ἀκολουθίας, ὅλοι οἱ πιστοὶ πλησιάζουν τὸν ἱερέα καὶ ὁ ἕνας τὸν ἄλλο, ζητώντας τὴν ἀμοιβαία συγχώρεση.
Οὐσιαστικὰ ἀπὸ τὸν Ἑσπερινὸ αὐτὸ ἀρχίζει ἡ Μεγάλη Σαρακοστή. Ἀρχίζει ἡ ἀκολουθία μὲ τὸν ἱερέα ντυμένο στὰ λαμπερὰ ἄμφια καὶ τὰ τροπάρια ἀναγγέλουν τὸν ἐρχομὸ τῆς Μ. Σαρακοστῆς καὶ πέρα ἀπ' αὐτή, τὸν ἐρχομὸ τοῦ Πάσχα. Κατόπιν γίνεται ἡ εἴσοδος τοῦ Εὐαγγελίου μὲ τὸν ἑσπερινὸ ὕμνο «Φῶς ἱλαρὸν ἁγίας δόξης» καὶ ὁ ἱερέας προχωρεῖ στὴν Ὡραία Πύλη γιὰ νὰ ἀναφωνήσει τὸ Προκείμενο ποὺ πάντα ἀναγγέλει τὸ τέλος τῆς μιᾶς μέρας καὶ τὴν ἀρχὴ τῆς ἄλλης. Ἡ θαυμάσια μελωδία: «Μὴ ἀποστρέψεις τὸ πρόσωπό σου ἀπὸ τοῦ παιδός σου, ὅτι θλίβομαι, ταχὺ ἐπάκουσόν μου, πρόσχες τὴ ψυχή μου καὶ λύτρωσε αὐτήν» λέγεται πέντε φορές, τὰ φῶτα σβήνουν καὶ τὰ χρωματιστὰ ἄμφια ἀλλάζουν.
Ἀπὸ αὐτὸ τὸ σημεῖο ξεκινάει ἡ Μεγάλη Σαρακοστή: συναισθάνομαι ὅτι εἶμαι ἐξόριστος ἀπὸ τὴν ὀμορφιὰ τῆς Βασιλείας Του καὶ θλίβομαι. Τελικὰ παραδέχομαι ὅτι μόνο ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ μὲ βοηθήσει σ' αὐτὴ τὴ θλίψη. Μετάνοια πάνω ἀπ' ὅλα εἶναι τὸ ἀπελπισμένο κάλεσμα γιὰ τὴ Θεία βοήθεια. Στὴ συνέχεια διαβάζεται ἡ προσευχὴ τοῦ Ἁγίου Ἐφραὶμ ποὺ συνοδεύεται ἀπὸ μετάνοιες. Καθὼς οἱ πιστοὶ πλησιάζουν τὸν ἱερέα, ὁ χορὸς ψάλλει πασχαλινοὺς ὕμνους. Ἀπὸ τώρα βλέπουμε νὰ λάμπει στὸ τέλος τὸ φῶς τῆς Ἀνάστασης, τὸ φῶς τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’.
Ὁ Θεὸς τῶν Πατέρων ἡμῶν, ὁ ποιῶν ἀεὶ μεθ’ ἡμῶν, κατὰ τὴν σὴν ἐπιείκειαν, μὴ ἀποστήσῃς τὸ ἔλεός σου ἀφ’ ἡμῶν, ἀλλὰ ταῖς αὐτῶν ἱκεσίαις, ἐν εἰρήνῃ κυβέρνησον τὴν ζωὴν ἡμῶν.
Ἔτερον Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Τὸ πολυσύνθετον, Πατέρων σύστημα, ἀνευφημήσωμεν, ἐνθέοις ᾄσμασι, τοὺς ἐν Ἑῴᾳ καὶ Βορρᾷ, καὶ Ἄρκτῳ καὶ Μεσημβρίᾳ, ἐν ἀσκήσει λάμψαντας, καὶ Θεὸν θεραπεύσαντας, ἀρετῶν ἀκρότητι, καὶ θαυμάτων δυνάμεσι, γνωστοὺς καὶ ἀνωνύμους καὶ πάντας, οὓς ὁ Χριστὸς λαμπρῶς ἐδόξασε.
Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Ὡς ἀπαρχὰς τῆς φύσεως.
Ὡς εὐσεβείας κήρυκας, καὶ ἀσεβείας φίμωτρα, τῶν Θεοφόρων τὸν δῆμον ἐφαίδρυνας Κύριε, τὴν ὑφήλιον λάμποντα. Ταῖς αὐτῶν ἱκεσίαις, ἐν εἰρήνῃ τελείᾳ τοὺς σὲ δοξάζοντας, καὶ μεγαλύνοντας, διαφύλαξον ψάλλειν καὶ ᾄδειν σοι· Ἀλληλούϊα.
Ἕτερον Κοντάκιον. Ἦχος πλ. β’. Αὐτόμελον.
Τῆς σοφίας ὁδηγέ, φρονήσεως χορηγέ, τῶν ἀφρόνων παιδευτά, καὶ τῶν πτωχῶν ὑπερασπιστά, στήριξον συνέτισον τὴν καρδίαν μου Δέσποτα. Σύ δίδου μοι λόγον, ὁ τοῦ Πατρὸς Λόγος· ἰδοῦ γὰρ τὰ χείλη μου, οὐ μὴ κωλύσω ἐν τῷ κράζειν σοι· Ἐλεῆμον, ἐλέησόν με τὸν παραπέσοντα.
Μεγαλυνάριον.
Χαίροις τῶν Ὁσίων θεία πληθὺς, οἱ πάσῃ τῇ κτίσει, ἐνασκήσαντες ἱερῶς, χρόνοις διαφόροις, ἀσκητικοῖς καμάτοις, Πατέρες Θεοφόροι, σκεύη χάριτος.
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ
Saint
Σήμερα τιμοῦνται οἱ Ἅγιοι:
Εὑρέσεως Τιμίου Σταυροῦ μετὰ τῶν Τιμίων Ἥλων ὑπὸ τῆς Ἁγίας Ἑλένης , Ἀέτιος, Βασσόης, Θεόδωρος, Θεόφιλος, Κάλλιστος, Κωνσταντῖνος καὶ ἄλλοι 36 Μάρτυρες , ΚΥΡΙΑΚΗ «ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ» , Θεόδωρος ὁ Μάρτυρας ὁ Κρατερός , Μελισσηνὸς ὁ Μάρτυρας , Εὐφρόσυνος ὁ Μάρτυρας , Ἀρκάδιος , Ἰουλιανὸς καὶ Εὔβουλος οἱ Μάρτυρες , Μάξιμος ὁ Ὁσιομάρτυρας , Ἀρκάδιος Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου , Ἡσύχιος ὁ Θαυματουργός , Ἁγίου Νεομάρτυρα Ἀβρααμίου τοῦ ἐκ Βουλγαρίας , Ἰὼβ ὁ Ἐρημίτης , Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Τσζεστόκοβα ἐν Ρωσίᾳ.



«Χάσαμε τον προσανατολισμό μας, όσον αφορά στον εντοπισμό των προτύπων για να φτιάξουμε την ζωή μας. Θα μου επιτρέψετε να πω την λαϊκή λέξη: «Εγίναμε ρεζίλι! Με όσα λέγονται, με όσα γράφονται, με όσα υπονοούνται…», τόνισε από τον άμβωνος ο Σεβ. Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, από τον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Την 24η Ιουνίου ε.ε, η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Βʼ, συνοδευόμενος από τον Θεοφιλ.Επίσκοπο Μαρεώτιδος κ.Γαβριήλ και τους κληρικούς της Πατριαρχικής Αυλής, παρέστη στην δεξίωση που παρέθεσε στην προξενική κατοικία ο απερχόμενος Εντιμ.Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Αλεξάνδρεια κ.Γεώργιος Διακοφωτάκης προς την ελληνική παροικία, επί τη περατώσει της θητείας του στην Μεγάλη Πόλη.
Την 26η Ιουνίου ε.ε, ο Θεοφιλ.Επίσκοπος Μαρεώτιδος κ.Γαβριήλ, Πατριαρχικός Επίτροπος Αλεξανδρείας, Σεπτή Εντολή της Α.Θ.Μ. του Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεοδώρου Β’, ετέλεσε στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας την εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου κ.Τιμοθέου Νtumba, του Μακαριωτάτου συμπροσευχομένου εντός του Ιερού Βήματος.
Λεηλατήθηκε το βράδυ της Πέμπτης ο Καθεδρικός Ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου Τριπόλεως Λιβύης, όπου άγνωστοι έσπασαν την κεντρική πόρτα και εισέβαλαν μέσα.
Με τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρο Β΄, συναντήθηκε ο Σεβ. Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων, Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας.



ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ Κ.ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
Την Κυριακή των Βαΐων, 17η Απριλίου ε.έ., η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος ο Β΄ ετέλεσε την Θεία Λειτουργία και εκήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας.
Τροπάριο
Γιορτάζουμε σήμερα 12 Απριλίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Βασιλείου του Ομολογητού και Επισκόπου Παρίου, ας πούμε λίγα λόγια:
«Ένα μεγάλο ευχαριστώ προς την Ελλάδα, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει η Αλεξανδρινή Εκκλησία και ο Ελληνισμός της Χώρας του Νείλου» εξέφρασε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Θεόδωρος κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα (11/04.2011) το απόγευμα στο Κάιρο με τον Έλληνα Υπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Δρούτσα.
Γιορτάζουμε σήμερα 6 Απριλίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ευτυχίου, του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, ας πούμε λίγα λόγια:
Tην 28η Μαρτίου ε.ε., η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ παρέλαβε επισήμως στην Ιερά Πατριαρχική Μονή Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου την μελέτη συνολικής ανακαινίσεως αυτής από τον Ελλογιμ. Καθηγητή κ.Γεώργιο Πενέλη και τον Πολιτικό Μηχανικό κ.Γρηγόριο Πενέλη.

Την 25η Μαρτίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ μετέβη στο Κάϊρο, όπου ετέλεσε την Ακολουθία της Γ’ Στάσεως του Ακαθίστου Ύμνου στόν Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ηλιουπόλεως, συμπαραστατούμενος από τον Σεβ.Μητροπολίτη Καρθαγένης κ.Αλέξιο και τον Θεοφιλ.Επίσκοπο Νιτρίας κ.Νικόδημο, Πατριαρχικό Επίτροπο Καΐρου. 






Καλά στην υγεία τους είναι οι Έλληνες, που ζουν στη Λιβύη, διαβεβαιώνει ο Μητροπολίτης Τριπόλεως Θεοφύλακτος.
Γιορτάζουμε σήμερα 22 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιερομάρτυρος Βασιλείου, του Πρεσβυτέρου από την Άγκυρα, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 21 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιακώβου του Ομολογητού και Επισκόπου, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 20 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Νεομάρτυρος Μύρωνος, από το Ηράκλειο της Κρήτης, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 19 Μαρτίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Χρύσανθου και Δαρείας, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 18 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Κυρίλλου, του Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων, ας πούμε λίγα λόγια:
Την 16η Μαρτίου ε.ε. η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β΄, συνοδευόμενος από τον Σεβ.Μητροπολίτη Καμπάλας κ.Ιωνά, τον Πανοσιολ. Αρχιμ. κ.Μελέτιο Κούμανη και τον ορθόδοξο Βουλευτή κ.Θεόδωρο Sekikubo, μετέβη με κυβερνητικά αυτοκίνητα που παρεχώρησε η Προεδρία της χώρας, κατόπιν οδικού ταξιδίου 6 ωρών, στην περιοχή Lira της βορείου Ουγκάντας, κοντά στα σύνορα με το Σουδάν, όπου πριν λίγο καιρό ζούσαν εκατοντάδες πρόσφυγες από το Σουδάν, λόγω των εμφυλίων συγκρούσεων.
Γιορτάζουμε σήμερα 17 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Θεοστήρικτου, του Ομολογητού, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 16 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Χριστοδούλου, του εν Πάτμω, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 15 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Αγαπίου και των συν αυτώ μαρτυρησάντων, ας πούμε λίγα λόγια:
Την 12η Μαρτίου ε.ε., η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ παρέστη συμπροσευχόμενος και μετέλαβε των Αχράντων Μυστηρίων, κατά την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Καμπάλας.
Γιορτάζουμε σήμερα 14 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Βενεδίκτου, από τη Νουρσία της Ιταλίας, ας πούμε λίγα λόγια:
Εκτύπωση
Αποστολή 






Με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια και κατάνυξη εορτάστηκε σήμερα στη Βασιλεύουσα, η εορτή της Αναστηλώσεως των εικόνων.
Γιορτάζουμε σήμερα 13 Μαρτίου, ημέρα ανάμνησης του γεγονότος της αναστήλωσης των Αγίων και Ιερών Εικόνων από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα, ας πούμε λίγα λόγια:
Ζούμε σήμερα σε μια εποχή που υποβαθμίζεται ιστορικά ο ρόλος της Ορθοδοξίας και της Εκκλησίας κατά τη δύσκολη περίοδο της Τουρκοκρατίας. Η απάντηση σ’ αυτό έρχεται από την ιστορική διαπίστωση που μας λέει με σαφή τρόπο ότι η διατήρηση της ορθόδοξης πίστης του Έλληνα σήμαινε και τη διατήρηση της ελληνικότητας του, ενώ ο εξισλαμισμός του Έλληνα σήμαινε και την απώλεια της ελληνικότητάς του. Διατηρηθήκαμε επομένως ως Έλληνες, γιατί παρά τις δυσκολίες, με την πρόνοια του Θεού παραμείναμε ορθόδοξοι χριστιανοί. Και αυτό δεν είναι υπερβολή, αλλά η αλήθεια.
Δεν καταλαβαίνουν κάποιοι ότι από τους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού, τότε που ο Χριστός «μίλησε» στην καρδιά των Ελλήνων, αυτά τα δύο, Χριστός και Ελληνισμός έγιναν ένα. Το αρχαίο παρελθόν δεν διαγράφθηκε, αλλά συνεχίστηκε ανανεωμένο. Εξαιτίας λοιπόν αυτής της δυνατής και αληθινής σχέσης στα δύσκολα χρόνια, όπως στην Τουρκοκρατία, μπορέσαμε να παραμείνουμε Έλληνες και να υπάρξει αυτή η διαχρονική συνέχεια του Ελληνισμού στους αιώνες. Βέβαια, αυτή η ενότητα δεν πρέπει να μας κάνει να βάζουμε πρώτα το Έθνος και μετά τη πίστη και το Ευαγγέλιο. Ως ορθόδοξοι χριστιανοί δεν πρέπει να βλέπουμε διαφορετικά τουλάχιστον τους άλλους ορθόδοξους λαούς.
Ένας Θεάρεστος ύμνος!!!
Λάβρος κατά όσων διαστρεβλώνουν την Ιστορία του Έθνους είναι ο Σεβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ. Ιερεμίας, ο οποίος κάνει λόγο για "ανιστόριτους και αγράμματους".






Γιορτάζουμε σήμερα 10 Μαρτίου, ημέρα μνήμης της Αγίας Αναστασίας, της Πατρικίας, ας πούμε λίγα λόγια:
Δέκα άνθρωποι σκοτώθηκαν και τουλάχιστον 110 τραυματίσθηκαν χθες το βράδυ κατά τη διάρκεια συγκρούσεων ανάμεσα σε χριστιανούς κόπτες και μουσουλμάνους στο Κάιρο, σύμφωνα με απολογισμό που ανακοινώθηκε από το αιγυπτιακό υπουργείο Υγείας, χωρίς να διευκρινίζεται το θρήσκευμα των θυμάτων.
Τα οργανωτικά θέματα, που ανακύπτουν ενόψει τηςεπίσημης επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Καβάλα τον ερχόμενο Μάιο, εξέτασαν χθες σε μια πρώτη συνάντησή τους στο Δημαρχείο ο Μητροπολίτης Φιλίππων – Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος και ο Δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής.
Γιορτάζουμε σήμερα 9 Μαρτίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Σαράντα Μαρτύρων, που μαρτύρησαν στη Σεβάστεια, ας πούμε λίγα λόγια:
΄΄κ.ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΚΑΖΑΤΖΑΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΕΝΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ΄΄
Γιορτάζουμε σήμερα 8 Μαρτίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Παύλου, του Επισκόπου Πλουσιάδος και Ομολογητού, ας πούμε λίγα λόγια:
Γιορτάζουμε σήμερα 7 Μαρτίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Επτά Μαρτύρων, ας πούμε λίγα λόγια:
Οι περισσότεροι αψήφησαν την κακοκαιρία που θα πλήξει τη χώρα, εγκαταλείποντας το «κλεινόν άστυ» για διάφορες πόλεις και χωριά της Ελλάδας προκειμένου να περάσουν παραδοσιακά τα Κούλουμα, τα οποία απ’ ό,τι φαίνεται θα είναι «άσπρα».
ζωικής προέλευσης και αρχή νηστείας, διάρκειας 40 ημερών, όσες, δηλαδή, ήταν και οι μέρες της νηστείας του Ιησού στην έρημο. Ακόμα και η λαγάνα παραπέμπει στα «άζυμα» της Παλαιάς διαθήκης. Παράλληλα με την σωματική κάθαρση, ξεκινά και η πνευματική, αφού οι πιστοί παρακολουθούν τις Λειτουργίες της Μεγάλης Σαρακοστής.
Οι Αθηναίοι θα σπεύσουν και φέτος στον βράχο του Φιλοπάππου, όπου υπό τους ήχους παραδοσιακής μουσικής θα πετάξουν τον χαρταετό. Λίγο πιο κάτω, στην Ακαδημία Πλάτωνος (αρχαιολογικός χώρος), οι λαγάνες, ο χαλβάς, τα φασόλια, οι σουπιές και οι ελιές έχουν την τιμητική τους.
κεντρική πλατεία του οικισμού. Κατά την τέλεση του δρώμενου, συμμετέχουν οι κάτοικοι, μαζί με τους επισκέπτες, μεταμφιεσμένοι κάνοντας διάφορους ήχους και μουτζουρώνοντας ο ένας τον άλλο, σε μια παρέλαση χρωμάτων και χαράς, με οδηγό ένα ομοίωμα καμήλας κι έναν ενήλικο να παριστάνει τον καμηλιέρη Άραβα.
Στην Κοζάνη, ο δήμος θα προσφέρει νηστίσιμα εδέσματα και χαρταετούς στο πάρκο Αγ. Δημητρίου από τις 15:00 το μεσημέρι.


Η Μεγάλη Σαρακοστή αποτελεί την προετοιμασία των πιστών μέσα απο τη νηστεία και τη προσευχή για τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού από την οποία και προσδιορίζεται κατ' έτος ως κινητή περίοδος. Διαρκεί από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, οπότε ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και η Μεγάλη Εβδομάδα. Η δε Κυριακή των Βαΐων είναι η τελευταία ημέρα της περιόδου αυτής.
Την 5η Μαρτίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας καί Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ χοροστάτησε κατά την τελεσθείσα Θεία Λειτουργία στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας, όπου εψάλη για πρώτη φορά «η Ασματική Ακολουθία της Συνάξεως των Οσίων και Θεοφόρων Πατέρων, εν τη Θηβαΐδι της Αιγύπτου ασκήσει λαμψάντων.
Καλή Σαρακοστή και καλό αγώνα σε όλους!
ΑπάντησηΔιαγραφή